masih tiada mood untuk menulis di blog....
^^ummi muadz^^: .::.munajat kepada Allah.::.
Assalamualaikum ashabul blog sekalian... ahlan wa sahlan wa marhaban bikum...

Monday, September 28, 2009

.::.munajat kepada Allah.::.

buat sahabat2....

marilah...

angkat tanganmu kpd Allah..hulurkan tanganmu kpd Allah..bersama kita bermunajat, memohon kepadaNya...


الحمدلله رب العالمين والعاقبة للمتقين
ولا عدوان إلا على الظالمين
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله
وآله وصحبه ومن والآه

ya Allah, kami bersyukur kpd-Mu ya Allah, atas nikmat yg Kau berikan kpd kami.betapa bahagianya kami dengan nikmat Islam dan Iman ini ya Allah. maka kami pohonkan- wahai Tuhan, jangan Kau cabut Iman itu dari hati kami ya Allah. jangan Kau hilangkan hidayah itu daripada hati kami ya Allah..


ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هديتنا وهب لنا من لدنك رحمة
إنك أنت الوهاب

ya Allah, janganlah Kau pesongkan hati kami setelah ia Kau berikan petunjuk. berikanlah kami rahmat-Mu ya Allah, kasih sayang-Mu Ya Allah...
(
Aali Imran 3:8)


ya Allah ya Tuhan kami, kami sedar dan insaf, sebagai hamba yg lemah, kami sering gagal dengan ujian keimanan. kami sering menyalahkan takdir-Mu ya Allah. malah kami pernah menuduh bahawa Kau tidak berlaku adil kpd kami ya Allah, akibat musibah yg melanda kami. kami sedar ya Allah, betapa kerdilnya hati ini, betapa kecilnya jiwa ini, hingga dengan ujian sekecil itu pun kami telah merasakan bahawa Kau telah membiarkan kami sendirian.

ya Allah, kami sedar dan insaf bahawa Kau tidak pernah membiarkan kami hidup bersendirian, kerana kami sedar ya Allah, tanpa Mu kami tidak akan wujud di dunia ini. tanpa Mu kami tidak akan bakal memperolehi segala apa yg kami miliki hari ini ya Allah. masukkanlah rasa syukur dalam hati kami ya Allah. masukkanlah rasa Iman+taqwa di hati kami ya Allah.

ya Allah ya Tuhan kami, tabahkanlah hati kami menghadapi segala ujian. masukkanlah keyakinan di hati ini bahawa setiap ujian yg Kau berikan itu ya Allah adalah untuk mengangkat martabat kami. tidak sekali-kali untuk menghina kami ya Allah. ya Allah ya Tuhan kami, jadikanlah kami hamba-Mu yg sabar. jadikanlah kami hamba-Mu yg bersyukur. jadikanlah kami hamba yg redha kepada-Mu ya Allah. agar kami termasuk dalam golongan orang-orang yg redha dan Kau redhai.

ya Allah, sempurnakanlah keluarga kami, sempurnakanlah Islam kami, sempurnakanlah akhlak kami. janganlah Kau jadikan keluarga kami musibah untuk kami ya Allah. kalau pun Kau ingin uji kami dengan mereka, ujilah kami dengan sesuatu yg dapat kami tanggung ya Allah...


ربنا ولا تحملنا ما لا طا قة لنا به

"
jangan Kau bebankan kami dengan sesuatu yg kami tidak tertanggungnya Ya Allah"
(al- baqarah 2:286)

ya Allah ya Tuhan kami, luaskanlah rezeki kami, lapangkanlah dada kami, mudahkanlah urusan kami, sembuhkanlah penyakit kami. ya Allah, mudahkanlah urusan dunia akhirat kami.


ربنا عليك توكلنا وإليك أنبنا وإليك المصير

والله أعلم

No comments: