masih tiada mood untuk menulis di blog....
^^ummi muadz^^: .::cerita tentang saya::.
Assalamualaikum ashabul blog sekalian... ahlan wa sahlan wa marhaban bikum...

Thursday, January 27, 2011

.::cerita tentang saya::.




assalamualaikum pembaca...

apa khabar semua?? hope sihat dan ceria2 selalu... mau cerita tntg ape ye kali ni?? jom kite sembang tntg ape2 je... cerita tntg sesuatu yg x memberatkan akal fikiran... hehehe...

kali ni nak bercerita tntg diri sendiri la... sekali- sekala... hehehe... tntg saya, kamu dan dia... boleh?? kalau x boleh, kamu x payah baca... saya just menulis utk suka2... utk ingatan diri sendiri... =)

alhamdulillah, saya bersyukur sb tahun 2011 ni dimulai dgn penuh ketenangan... walaupun 2010 meninggalkan seribu kepahitan... tapi, semua tu x mematahkan semangat saya utk terus hidup dan berjuang utk masa depan saya... saya tahu, semua yg dah berlaku telah tertulis menjadi separuh perjalanan hidup saya...alhamdulillah, saya dpt lalui semua tu dgn baik...

bila diingat kembali awal tahun 2010, abah sakit... hantar berubat ke sana ke mari,, adik saya OKU...terpaksa berhenti belajar... abah meninggal dunia hari akhir saya praktikal... pg tu saya hepi sgt kt mahkamah syariah jb bile sume staff buat jamuan akhir tahun utk pelajar2 praktikal... dpt hadiah, sijil, makan2, bergmbr kenangan... saya tak tau abah tgh berjuang dgn maut di HSAJB... smpai waktu tghri, mama call minta dtg cepat ke hospital...rupenye, dlm kegembiraan, saya terpaksa terima 1 hakikat besar yg saya telah kehilangan seorang insan yg takde gantinye kt dunia ni...

masa tu takde sesiapa pun di sisi saya utk saya tumpang berpaut... saya tgk mama mcm tak boleh terima hakikat... saya cuba kawal perasaan saya... saya ckp kt mama, "kalau kite nangis, abah lg sedih..dia pun xnak tinggalkan kte.." saya mcm x caya saya msh kuat utk tahan airmata saya masa tu... saya cuba call kwn2 dgn hrpn saya dpt sedikit semangat mereka... alhamdulillah, ada juga yg memahami...trima ksh semua...

saya cuba meredhakan pemergian abah... 7 mei 2010- jumaat- jam 1ptg.. dalam sejarah... hari yg sama, perodua call, kereta yg abah belikan utk saya dah sampai... banyak betul perkara yg berlaku hari tu... 4hari kemudian, handphone sy yg saya baru 4bln beli setelah 2tahun saya x guna hp, tibe2 hilang...pdhal tulah kenangan terakhir saya dgn arwah abah...mase g terengganu seminggu sblm abah pergi...saya mmg tak sempat nk pindahkan ke laptop... saya sedih sgt... tp tkpelah, saya tau kalau hp tu msh ada pun, sy tkkan sampai ht nk tgk gmbr2 abah...abah tetap hidup dlm ingatan dan hati saya...

september 2010, saya buat operation kat hospital kulai... buang ketumbuhan yg dah 4thn saya simpan...entah kenapa, saya jd berani utk lalui semua tu...saya tau, kalau saya mati, abah ada di sana tunggu saya...saya x keseorangan... tapi, alhamdulillah, Tuhan masih pnjgkan umur saya... sekarang ni sy dh semakin sihat...saya dah boleh buat keje berat sikit...dah x selalu demam.. dan yg paling best sekali sydh boleh mkn seafood...hehehe...

tentang pelajaran pula?? hmmm... saya sedar saya x semudah kwn2 yg lain dlm menempuh prjalanan sbg seorg pelajar IPT... saya sakit, ingatan saya semakin lemah.. saya pun x tau knp... tapi, saya tempuh juga walaupun saya x cemerlang mcm org lain... sekurang2nya saya nak hbskan ijazah sarjana muda saya... saya redha mgkin ni dah ketentuan hidup saya... bln 10 2011 ni insyaAllah saya nak naik pentas genggam segulung ijazah yg saya nantikan selama hampir 5thn di sini... saya nk hadiahkan sedikit kegembiraan buat mama...doakan saya ye...

cinta??? hehehe...malulah nak cerita... cmane ye...huhuhu... saya tak tau cinta tu apa sebenarnya... dan kenapa perlu cinta... yang saya tau cinta tu 1 penyakit dan ramai yg suke dijangkiti penyakit cinta... xterkecuali diri saya sendiri... tapi, cukuplah kalau saya katakan di sini, saya dah terikat sejak 11januari 2011.... dan saya sangat bersyukur dgn ikatan ni... saya harap sgt saya dpt jaga hubungan ni dgn baik...hingga saatnya nt saya sah menjadi miliknya...
yang dah berlalu, saya anggap ia sbg taqdir yg dah tertulis sbg sbahgian dr hidup saya...saya x nak ingat2 lagi... saya cume harap kesetiaan saya dihargai...utk apa dibazirkan hidup kte hanya utk org yg belum tentu jadi milik kte...

huhh...sedar x sedar, dah pnjang lebar saya bercerita...dah pukul 3am pun... okla semua...saya nak tidur... sok saya harus ke kuliah jam 11am... selamat mlm semua... daaaa... =)

No comments: