masih tiada mood untuk menulis di blog....
^^ummi muadz^^: .::masihkah aku punya waktu::.
Assalamualaikum ashabul blog sekalian... ahlan wa sahlan wa marhaban bikum...

Thursday, February 17, 2011

.::masihkah aku punya waktu::.




detik waktu terus berlalu

meninggalkan aku yang masih merangkak
dalam meniti perjalanan hidup
yang penuh pancaroba

masihkah aku punya waktu
untuk mencapai segala impian
dan matlamat yang aku bina selama ini

kalau ada pun
masih panjangkah waktu buatku
oh Tuhan
sungguh keinginanku begitu banyak
tidak terkira dek susunan jari

sempatkah aku
untuk menunaikan semua kewajipanku


waktuku hanya tinggal sedetik
mampukah aku
untuk menyempurnakan
separuh daripada imanku
Allahu Rabbi

oh Tuhan
andai tiba saatMu
utk menjemputku
kembali kepadaMu
jemputlah aku
di saat

aku tidak lagi menanggung hutang

dan bebanan hidup di dunia
kerana hakikatnya
aku tak mampu utk membayarnya

saat diri mula melangkah ke dunia itu

peliharakanlah
insan2 kesayanganku
titipkanlah kebahagiaan dan kegembiraan
buat mereka

kerana aku sangat sayang mereka
itu sahaja harta paling berharga
amanah buatku
dari abah tercinta

sungguh aku hanya yakin padaMu
untuk menjaga mereka
terima kasih ya Allah

No comments: